AnasayfaPortalliGaleriAramaKayıt OlGiriş yap

Paylaş | 
 

 Travian Oyunu Oynanışı-Resimli Anlatım 2. Bölüm

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
YazarMesaj
speed_63
Admin
Admin
avatar

Mesaj Sayısı : 64
Tuttuğu Takım : 0
Kayıt tarihi : 18/11/07

MesajKonu: Travian Oyunu Oynanışı-Resimli Anlatım 2. Bölüm   Paz Kas. 25, 2007 10:18 pm



Köşk ve Saray hakkında açıklama yapar mısınız?
Köşk her köyünüze, Saray ise yanlızca bir köyünüze kurabileceğiniz bir yapıdır. Sarayın stratejik önemi yapıldığı köyün başkent ilan edilebilmesidir ve bu köye taşçı kurulabilmesidir. Dikkat edin, Saray yapılan köy başkent olur diye bir durum yok. Sadece saray yaparsanız istemeniz halinde burayı başkent ilan edebilirsiniz.
Peki bu ne işinize yarar?
Bir köyün başkent olması o köydeki hammadde alanlarının Derece 10 üzerine çıkabileceği anlamına gelir (Derece 12 Oduncu, Derece 13 Tuğlacı, Derece 15 Tahıl gibi) Yine dikkat ederseniz kilit nokta saray değil köyün başkent olmasıdır. En büyük yanlış anlaşılmalardan biride Saray kurulursa köyde Derece 10 üstü kaynak alanı yapılabileceği yönündedir. Oysa saray kurup köyü başkent ilan etmezseniz bunu yapamazsınız.

Önemli Durumlar:
Oyuna ilk başladığınızda ilk köyünüz otomatik olarak başkenttir. Bu köye saray veya köşk kurmanız hammadde alanlarını derece 10 ötesine taşımanıza etki etmez. Yani ilk köyünüze sarayda kursanız, köşkte kursanız yukarda da söylendiği gibi başkenti değiştirmediğiniz sürece ilk köyünüzde Derece 10 üstü kaynak alanları kurabilirsiniz.

Önemli nokta ise şudur ki, ana köyünüzde kaynak alanlarını derece 10 üstüne çıkardıysanız (derece 12 oduncu, derece 11 tahıl gibi), başka bir köye saray yapıp başkent ilan etmeniz halinde tüm bu dereceler 10'a düşer.

Taşçı nedir, ne işe yarar, nereye yapılır? Mancınıkla yıkılabilir mi?
Taşçı yanlızca başkentte kurabileceğiniz ve kurmak için saray gereken bir binadır. Dikkat etmeniz gereken şey taşçı kurabilmek için hem köyün başkent, hemde saraya sahip olmasıdır. Köy başkent olabilir ama saray yoksa taşçı kurulamaz yada köyde saray olabilir ama başkent ilan edilmemişse taşçı kurulamaz.

Taşçı mancınık saldırılarına karşı binaları güçlendirir. Örneğin taşçıyı %200 verime çıkarırsanız. 10 mancınıkla yıkılan binanız artık 20 mancınıkla yıkılacaktır. Taşçı binasının bir özelliğide mancınıkla hedef olarak seçilemez. Dikkat edin hedef olarak seçilemez ancak vurulabilir. Rastgele seçeneği ile aynı sığınak ve tuzakçıda olduğu gibi şans eseri taşçıda vurulabilir.

Tahıl üretimim eksi değerlerde ve bina yapamıyorum ne yapabilirim?
Bu durumda tahıl üretiminizi imkan varsa + değerlere çıkarmak için tarla basabilirsiniz. Deponuzda bunu yapacak tahıl yoksa arkadaşınızdan, birliğinizden yardım isteyebilir yada pazar yerinden malzeme satarak tahıl alabilirsiniz. Diğer bir alternatif ise bazı binalarınızı yıkıp üretimin + değere geçmesini sağlayabilirsiniz.

Bina nasıl yıkılır?
Bina yıkabilmek için Merkez Bina Derece 10 sahibi olmanız gerekir. Daha sonra merkez bina üstüne tıklayarak önünüze gelen listeden yıkmak istediğiniz binayı seçer ve yık dersiniz. Binalar kuruldukları gibi yıkılırken de bir süre isterler.
Bir diğer alternatif yol ise size yakın mancınığı olan bir arkadaşınızdan rica eder mancınık saldırısı ile istediğiniz binayı yıktırırsınız. Ancak sığınak, taşçı ve tuzakçı gibi binalar seçilemeyeceği için bu yöntem işe yaramayacaktır.

Köy almak ve köy fethetmek arasındaki fark nedir?
Köy almak 3 göçmen yaparak yerleşilmemiş bir kordinata gönderilerek bu koordinata yeni bir köy kurmakla olur. Fetih ise çok daha pahalı olan reis ile zaten sahibi bulunan bir köyü saldırıp almaya denir.

Göçmenle köy almak mı avantajlıdır yoksa reisle köy fethetmek mi?

Bu sorunun sorulması yanlıştır. Çünkü başlangıçta köy almak karlı bir yatırımken belli bir gelişim seviyesinden sonra köy almak fethetmekten daha maliyetli hale gelir. Bu maliyeti yaratan da reis göçmen paraları değil, alınan köyün geliştirilmesi sürecinde harcanan (kaybedilen) zamandır.

Henüz 2~4 köyü olan bir oyuncu için bu sorunun yanıtı basittir. Göçmenle almak daha avantajlıdır. Oysa 8 köyü olan bir oyuncu için sorunun cevabı tam tersi reisle almak avantajlıdır olabilir. Asıl önemli konu reis çıkarmak için gerekli yatırımın zaman içine yayılarak yapılmasıdır. 7 köyünüzde olsa 0 dan akademi 20, saray 10-15-20 yada köşk 10-20 yapmak, reis geliştirmek ve çıkarmak ekonominize zarar verir. Bunu zaman içine yaymış ve reis çıkarma planınızı çok önceden uygulamaya koymuş, kendinize zarar vermeyecek şekilde gerekli yatırımları yapmışsanız reis kullanmak avantajınıza olur.


Reisi köy fethetmek için nasıl göndermek gerekir?
Reis köy fethi için saldırı olarak gönderilir. Ancak şunu bilmelisinizki çok yakınınızda olmayan bir köyü 1 reisle almak (hatta yakın olsa bile 1 reisle almak) zordur. Köy fethi için köyün başkent olmaması ve köyde saray-köşk bulunmaması gerekir.

İzlenebilecek strateji:
1 temizleme dalgası (köydeki defansı temizlemek direnişi kırmak, arkadan gelenlere yol açmak için)
1 mancınık dalgası (köşkü yada sarayı yıkmak için)
Reisle(lerle) yapılan saldırı


1 Reis her saldırıda %15~25 arası değişen değerlerde vatan sevgisi düşürür. Yani bir köyü tek reisle almak için 5~6 defa gitmek gerekir (tabi sizin her gidişinizden sonra rakip yıkılan köşkünü geri yapmaya çalışacaktır) bu durumda daha çok gitmenizde gerekebilir.

Benim tavsiyem 1 reis ile değil enaz 2 reisle deneme yapmanızdır (Tabi saldırdığınız oyuncu çok yakın yada inaktif bir oyuncu değilse)


Gözcü ile neler görülebilir? Gözcüyü gönderirken normal yada yağmalama seçmek birşey değiştirir mi?
Oyundaki gözcü askerler ile görülebilecek bilgilerşunlardır:
* Hedef köydeki asker sayıları
* Hedef köyün kaynakları
* Hedef köyün dış duvar (çit/sur/toprak siper) derecesi
* Hedef köyün saray/köşk (hangisi varsa) derecesi


Gözcüyü aynen askerleri savaşa gönderdiğiniz gibi gönderirsiniz. Hedef köyü seçer, asker gönder der ve gözcülerin sayısını verir normal yada yağmalama seçer gönderirsiniz. Yağmalama yada normal arasında gözcü gönderiyorsanız hiçbir fark yoktur. Gözetleme saldırısı sırasında gözcüler tuzağa yakalanmaz.


Gelişirken nasıl bir strateji izlemeliyim?

Oyunun açıklamalarında cermen, galya ve roma halkları için önemli noktalar vurgulanmıştır. Galyalıların defansif özelliği, romalıların inşaa kabiliyeti ve askerlerinin çok yönlülüğü, cermenlerin saldırganlık ve askeri ünitelerinin ucuzluğu gibi. Seçtiğiniz ırkın özelliklerine ters düşmeyecek şekilde haritadaki diğer oyuncuların tutumuna göre bir strateji belirlemelisiniz. Keskin hatlarla belirlenmiş bir strateji tablosu çizmek birçok oyuncunun katılımıyla oynanan bir oyun olduğu için yanlış olur. Ancak dikkat etmeniz gereken şey ırkınızın özelliğini avantaj sağlayacak şekilde kullanmak.

Örneğin: Cermenseniz ve çevreniz elveriyorsa yağma kabiliyetini kullanmaktan çekinmemelisiniz. Fakat çevrenizdeki 10 oyuncunun 9'u galyalıysa, cermenim ve mutlaka yağma yapmalıyım gibi bir zorunlulukla hareket etmeniz henüz oyunun başında birçok tokmak sallayanınızı kaybetmenize sebep olabilir buda ekonomik yönden sizi ve gelişiminizi baltalar. Yani birazda oyuncuları takip etmeniz buna göre strateji belirlemeniz gerekmekte.

Sığınak nedir? Ne işe yarar?
Sığınak adındanda anlaşılacağı gibi saldırı sırasında malezemelerinizin korunduğu yerdir. Derecesi arttıkça sığınağın kapasiteside artar. Galyalıların sığınak kapasitesi diğer ırkların 2 katı kadardır. Yani sığınağa önem vermiş bir galyalının elinden malzeme yağmalamak oyun başlarında çok zordur. Cermen halkının yağma bonusu saldırdığı köylerdeki sığınağın 2/3 kapasite ile çalışmasına sebep olur. Bu bilgiler ışığında sığınağı rakamsal örneklerle anlatmamız gerekirse:

Elinizde her malzemeden 1500 varsa ve sığınağınız 1200 kapasiteli ise:
Size saldıran bir galyalı yada romalı 1500-1200= 300 adet her kaynaktan yağmalar.
Eğer saldıran bir cermense bu durumda sığınaklarınız 2/3 kapasite ile çalışır. Ozaman sığınak kapasiteniz: 1200*2/3= 800 olacaktır. Saldıran cermen 1500-800=700 adet her kaynaktan yağmalayabilir.

Gördüğünüz gibi sığınak bir miktar malzemenin saklanmasını sağlamıştır.

Sığınağın bu özelliğine kendini kaptıran bazı oyuncuların yaptıkları en büyük hata sığınağa gömülmek ve sığınağın kendilerini koruduğunu zannetmektir. Sığınak rakipler tarafından ciddi bir silah olan mancınık icad edilene kadar sizi yağmalardan koruyacaktır. Ancak bunu sürekli bir koruma gibi düşünmeyin. Sığınak, gelişimin önemli olduğu ilk zamanları malzeme kaybı olmadan atlatabilesiniz diye vardır. Size kazandırdığı bu süreyi iyi değerlendirmeli, yağmalardan koruduğunuz malzemeleri mancığın icad edileceği günleri düşünerek harcamalısınız.

En çok yapılan hata ve sonucu:
Sadece kaynak alanına yatırım yapmak ve bol bol sığınak yaparak askeri güç üretimini bir kenera itmek. Bu durumdaki oyuncuların birçoğu rakip köyler mancınık geliştirdikten sonra hezimete uğrarlar. Çünkü mancınık saldırısına karşı köyü savunmanın tek yolu savunma askeridir, sığınak değil. Dolayısiyle o güne kadar geliştirdiğiniz herşeyin sahibi birden rakibiniz oluverir. Siz ise sığınaklarla birlikte köyün yıkılışını ve malzemelerin rakipler tarafından yağmalanışını izlemek zorunda kalırsınız. O saate kadar üretmediğiniz nasılsa sığınak koruyor diyerek önemsemediğiniz askeri gücü üretmeye çalışabilirsiniz ancak oyunun başından beri hem kaynak alanı, hem askeri güce yüklenmiş bir rakibi durdurmanız pek mümkün olmayacaktır. Bu tip durumları genelde oyunun forum kısmında görürüz. 6-7 sığınak yapmış saldıranlar malzeme alamıyor diye rehavete kapılmış, çıkanı tarlaya yatırmış oyuncuların ilk mancınık saldırısından sonra soluğu aldığı ve şikayetlerde bulunduğu yer oyunun forum kısmıdır.

* Sığınak gereklidir. Tekrar belirtmek gerekirse: Sığınak size askeri ve ekonomik gelişim sürecinizin sekteye uğramaması için zaman kazandırır. Bu zamanı dengeli gelişimle geçirmelisiniz. Dengeli gelişim rakibin saldırılarına askeri olarakta karşılık vermek anlamına gelir. "Saldırsın, sığınak koruyor ben 2 tarla daha basayım hepsini derece 9-10 yapınca askerlere başlarım" gibi bir mantık büyük bir ihtimalle yukarıda yazıldığı gibi sonuçlanır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör
 
Travian Oyunu Oynanışı-Resimli Anlatım 2. Bölüm
Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» anlatımlı süper şal modeli
» mağazacılık oyunu
» anlatımlı şık bluzlar
» PANELİN ÖZELLİKLERİ
» MIXKRAFTLA ALTYAPI ÜSTÜNE KAYIT YAPMA RESIMLI ANLATIM

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: ::İndex:: :: Online Oyunlar :: Travian Online :: Server 13 Federal Birlik Özel Forum-
Buraya geçin: